راهنمای خرید و آشنایی با تجهیزات تهویه مطبوع

  • ۰
  • ۰

جواب پرسش هایی همچون؛ چگونه ظرفیت داکت اسپلیت را انتخاب کنیم؟ انتخاب ما را تحت تاثیر قرار می دهد. هدف افراد از خرید این دستگاه، تنظیم و کنترل دمای محیط در روز های مختلف سال است.
قدرت این نوع از سیستم های تهویه وابسته به حجم گرمایشی و سرمایشی آن دارد. شما نمی توانید برای دو ساختمان با متراژ های متفاوت از یک سطح داکت اسپلیت استفاده کنید. این عامل توانایی محدود کردن فعالیت دستگاه را دارد. بنابراین در هنگام خرید به متراژ محیط توجه کنید.
در ادامه درباره چگونگی انتخاب ظرفیت داکت اسپلیت ها صحبت می کنیم، با ما همراه شوید.

اهمیت انتخاب ظرفیت مناسب در داکت اسپلیت

در جواب به پرسش چگونه ظرفیت داکت اسپلیت را انتخاب کنیم؟ درباره اهمیت انتخاب صحیح ظرفیت این ماشین توضیح می دهیم. در انتخاب داکت اسپلیت، ظرفیت را نمی توانید نادیده بگیرید. 
این شاخصه تأثیر به سزایی بر عملکرد، کارایی، هزینه  های انرژی سیستم و قیمت داکت اسپلیت دارد.  در ادامه به توضیح اهمیت انتخاب ظرفیت مناسب برای داکت اسپلیت صحبت می شود؛

  1. کارایی سیستم: انتخاب ظرفیت مناسب برای داکت اسپلیت بهبود کارایی سیستم را فراهم می  کند. ظرفیت ناسازگار باعث کاهش عملکرد و کارایی دستگاه می شود.
  2. راحتی و کاربری آسان: این مشخصه به کاربر امکان می  دهد، تا به راحتی از سیستم استفاده کند. دما و رطوبت مناسب در فضا فراهم می گردد و کاربران احساس راحتی خواهند کرد.
  3.  طول عمر سیستم: حجم گرمایشی و سرمایشی مناسب باعث افزایش عمر مفید دستگاه می  شود. مصرف زیاد یا کم انرژی، خستگی زودرس و خرابی سیستم را به دنبال دارد.

عوامل موثر در انتخاب ظرفیت مناسب در داکت اسپلیت

سوال چگونه ظرفیت داکت اسپلیت را انتخاب کنیم؟ نکات جالبی درباره این دستگاه سرمایشی_گرمایشی به ما یاد می دهد. در انتخاب ظرفیت مناسب داکت اسپلیت برخی عوامل همچون راهنما به کمک شما می آیند. آر جمله آن ها عبارتند از؛ 

  •  متراژ فضا
  • سطح عایق  گذاری
  • شرایط آب و هوایی
  •  تعداد افراد و فعالیت  ها
  • تعداد پنجره  ها و در ها
  •  تجهیزات الکتریکی
  •  اولویت های انرژی

محاسبه ظرفیت سرمایشی و گرمایشی داکت اسپلیت بر اساس متراژ

در پاسخ به سوال چگونه ظرفیت داکت اسپلیت را انتخاب کنیم؟ درباره چگونگی ارزیابی ظرفیت این دستگاه تهویه صحبت می کنیم. برای محاسبه ظرفیت داکت اسپلیت ها بر اساس متراژ فضا از روش  های زیر بهره ببرید؛ 

1. محاسبه ظرفیت سرمایشی:

 برای محاسبه ظرفیت سرمایشی، ابتدا میزان حرارت مورد نیاز برای خنک کردن فضا را محاسبه کنید. برای این کار، فرمول زیر را به کار ببرید؛ 

  •  متراژ فضا (متر مربع) × 100 واحد حرارتی بر متر مربع (BTU) = میزان حرارت مورد نیاز (BTU)
  •  سپس، با توجه به شرایط آب و هوایی و سایر عوامل تأثیرگذار بر سیستم، ظرفیت سرمایشی نهایی داکت اسپلیت را تعیین کنید.

2. محاسبه ظرفیت گرمایشی:

 مقاله چگونه ظرفیت داکت اسپلیت را انتخاب کنیم؟ جالب است. برای محاسبه ظرفیت گرمایشی، ابتدا میزان حرارت مورد نیاز برای گرم کردن فضا را محاسبه نمایید. برای این کار می توانید از فرمول زیر بهره ببرید؛

  • متراژ فضا (متر مربع) × 25 واحد حرارتی بر متر مربع (BTU) = میزان حرارت مورد نیاز (BTU)
  • سپس، با توجه به نیاز به گرمایش در فصل  های سرد سال و شرایط دمایی محیط، ظرفیت گرمایشی نهایی داکت اسپلیت را به دست آورید.

با محاسبه دقیق ظرفیت سرمایشی و گرمایشی داکت اسپلیت بر اساس متراژ فضا، از بهترین عملکرد و کارایی این سیستم استفاده کنید و در انرژی بیشتری صرفه  جویی نمایید. 
همچنین با مشاوره با یک متخصص HVAC (تهویه، گرمایش و تهویه مصنوعی)، می توانید بهترین تصمیم را برای انتخاب داکت اسپلیت با ظرفیت مناسب برای ساختمان خود بگیرید.

سخن پایانی درباره نحوه انتخاب ظرفیت داکت اسپلیت

در مقاله بالا به سوال چگونه ظرفیت داکت اسپلیت را انتخاب کنیم؟ جواب دادیم. در بازار اینترنتی دما تجهیز انواع سیستم  های تهویه خانگی در مدل های مختلف به فروش می رسد.
با مراجعه به این فروشگاه داکت اسپلیت را در ظرفیت مناسب ساختمان خود بخرید. علاوه بر آن، شرکت ما امکان گفت و گو با کارشناسان فروش را در ساعات کاری برای مشتریان مهیا می سازد. 

  • ۰۳/۰۲/۱۷
  • negar fz

داکت اسپلیت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی