راهنمای خرید و آشنایی با تجهیزات تهویه مطبوع

  • ۰
  • ۰

کولر گازی یا اسپلیت یکی از تجهیزات رایج صنعت تهویه مطبوع است که به علت قابلیت سرمایش مناسب و مستقل، مورد استفاده بسیاری از مردم قرار می‌گیرد. در این مطلب می خواهیم دلیل کاهش سرمای کولر گازی را از جنبه های مختلف بررسی کنیم. 

علل کاهش سرمایش اسپلیت

عوامل متعددی در این مسئله تاثیر می گذارند که برخی از مهم ترین آنها به شرح زیرند:

ظرفیت نامناسب کولر گازی

یکی از علل اصلی کاهش سرمای کولر گازی انتخاب نامتناسب ظرفیت دستگاه با فضای مورد نظر است. ظرفیت کولر اسپلیت به معنی قدرت سرمایشی (و یا گرمایشی) دستگاه می باشد که با واحد Btu/hr سنجیده می شود؛ هر چه دستگاه انتخابی شما عدد بزرگ تری برای این واحد داشته باشد، یعنی کولر گازی شما دارای ظرفیت و قدرت بیشتری برای تامین سرمایش است.
تعیین ظرفیت کولر گازی با توجه به بار برودتی محیط مورد نظر انجام می شود و مهم ترین عامل در محاسبه آن متراژ محل می باشد؛ از این رو ظرفیت کولر گازی متناسب با متراژ محیط انتخاب می شود. از طرفی اگر ظرفیت کمتر از حد لازم یا یک کولر گازی کوچک (مثل کولر گازی پرتابل) انتخاب کنید، یعنی کولری با ظرفیت کمتر را در یک فضای بزرگ تر قرار دهید، باعث کاهش سرمای کولر گازی و همچنین کاهش طول عمر دستگاه به علت کارکرد طولانی مدت خواهید شد.

نشت یا کاهش گاز مبرد

گاز مبرد با جریان در کویل های اواپراتور (یونیت داخلی) کولر گازی، گرمای فضای داخلی را جذب کرده و از طریق کویل های کندانسور (یونیت خارجی) به فضای خارجی ساختمان دفع می نمید؛ در نتیجه گاز مبرد نقش مهمی در کولر گازی داشته و در صورت اتمام آن، فعالیت سیستم مختل می شود. اتمام گاز مبرد به دلایل زیر رخ می دهد:

  • نشتی گاز مبرد
  •  انسداد لوله گاز مبرد
  • عدم کنترل شارژ گاز مبرد کولر اسپلیت

برای بررسی وجود نشتی گاز مبرد می توانید کمپرسور دستگاه را کنترل کنید؛ اگر با دفع روغن از کمپرسور و وجود لکه های روغن در آن رو به رو شوید، می توانید به نشتی گاز مبرد در کندانسور دستگاه پی ببرید. همچنین می توانید با استفاده از صابون در کمپرسور کولر گازی و رویت کف در آن، متوجه نشتی گاز مبرد در دستگاه یا در طول مسیر لوله های رابط شوید.

 این نکات درباره تمام برندهای کولر اسپلیت مانند کولر گازی هایسنس، جی پلاس، گری، گرین و... صدق می کند. در هر صورت پیشنهاد می کنیم که حتما با مراکز خدمات پس از فروش مجاز کولر گازی و اسپلیت خود تماس بگیرید تا در صورت وجود مشکل نشت یا اتمام گاز مبرد، این موضوع توسط سرویس کاران مجاز رفع شود.
 

  • ۰۳/۰۴/۱۲
  • negar fz

کولر گازی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی