راهنمای خرید و آشنایی با تجهیزات تهویه مطبوع

  • ۰
  • ۰

پرسش هایی مثل؛ قیمت هوا ساز بیشتر است یا کولر گازی؟ خرید شما را تحت تاثیر قرار می دهد. هوا ساز و گو لر گازی، دو نوع سیستم تهویه خانگی متفاوت هستند، که به منظور تهویه هوا، تنظیم رطوبت، سرمایش محیط مورد استفاده قرار می گیرند.
تکنولوژی ساخت این دو محصول یکسان نیست. با این که هدف از بهره برداری آن ها کنترل دمای محیط و ایجاد حال و هوای تازه در ساختمان می باشد، اما کارایی و عملکرد این دو دستگاه متفاوت است. به همین دلیل خرید با قیمت های متفاوتی به فروش می رسند.
در ادامه درباره تفاوت ها و قیمت فروش کولر گازی و هوا ساز صحبت می شود، با ما همراه شوید.

تفاوت های بین هوا ساز و کولر گازی

در این بخش از مقاله قیمت هوا ساز بیشتر است یا کولر گازی؟ درباره تفاوت های این دو سیستم بحث می شود. هواساز و کولر گازی دو دستگاه متفاوت هستند، که هر کدام ویژگی ‌ها و کاربرد های خاصی در سیستم های تهویه بر عهده دارند. در زیر به صورت جداگانه به شرح تفاوت های آن دو می پردازیم؛ 

•   هوا ساز:

  1.  عملکرد: هوا ساز یا هوا پز برای تصفیه هوا و افزایش رطوبت در محیط استفاده می ‌شود. این دستگاه هوا را از ذرات آلوده و خشکی پاکسازی می ‌کند و هوای تازه و تمیز را در محیط ساختمان به گردش در می آورد.
  2.  کاربرد: این دستگاه به خصوص در منازل با هوای خشک یا در فصل‌ های سرد سال مورد استفاده قرار می ‌گیرد، تا رطوبت هوا را افزایش دهد و از خشکی و تنش پوستی جلوگیری کند.
  3. سیستم تصفیه هوا: مقاله قیمت هواساز بیشتر است یا کولر گازی؟ اطلاعات مفیدی درباره این دو محصول شرح می دهد. هوا ساز ها معمولاً دارای فیلتر های تصفیه هوا هستند. آن ها محیط را از ذرات معلق، آلودگی ‌ها و میکروب ‌ها پاکسازی می‌ نمایند.

قیمت هواساز

•    کولر گازی و اسپلیت:

  1. عملکرد: کولر گازی برای خنک کردن هوا استفاده می ‌شود. این دستگاه با استفاده از فرایند تبخیر، هوا را خنک می‌ کند و دمای اتاق را در حد مطلوب نگه می دارد.
  2. کاربرد: این ماشین بیشتر در مناطق گرم و خشک برای خنک کردن هوا و ایجاد آسایش در فصل ‌های گرم سال استفاده می‌ شود.
  3. نیاز به تهویه مکانیزه: جهت استفاده از آن، نیاز به تهویه مکانیزه مثل؛ پنجره یا دهانه هوا برای خروج هوای گرم و دریافت هوای سرد است.

تفاوت های اصلی کولر اسپلیت و هواساز

- هدف: هوا ساز برای تصفیه و افزایش رطوبت هوا به کار برده می شود، در حالی که کولر گازی برای خنک کردن هوا مفید است.
- تاثیر بر رطوبت: هوا ساز رطوبت هوا را افزایش می ‌دهد، در صورتی که کولر گازی ها بر میزان رطوبت هوا تاثیر دارد.
- سیستم تصفیه هوا: مبحث قیمت هوا ساز بیشتر است با کولر گازی؟ محتوایی مختصر با مطالبی کاربردی است. بر خلاف کولر گازی ها، هوا ساز دارای سیستم تصفیه هوا برای حذف ذرات و آلودگی ‌ها می باشد. 

با توجه به نیازها و شرایط محیطی خود، بین هوا ساز و کولر گازی انتخاب کنید. اگر هوای خشک و آلوده دارید، هوا ساز مناسب است و اگر در منطقه ‌ای گرم و خشک زندگی می ‌کنید، کولر گازی بهترین گزینه خواهد بود.

قیمت کولر گازی

از بین کولر گازی و هوا ساز، قیمت کدام یک بیشتر است؟

در این قسمت از مقاله قیمت هوا ساز بیشتر است یا کولر گازی؟ درباره قیمت این دو محصول صحبت می کنیم. معمولاً، قیمت کولر گازی بیشتر از هوا ساز می باشد. آر جمله دلایلی که باعث افزایش قیمت کولر گازی نسبت به این دستگاه شده است، عبارتند از؛ 

  • تکنولوژی: کولر گازی از تکنولوژی پیشرفته‌‌ تری برای خنک کردن هوا استفاده می‌ کند. تولید کنندگان برای ساخت این دستگاه، هزینه بیشتری متقبل می شوند‌.
  • نیاز به مواد اولیه خاص: برای تولید کولر گازی، نیاز به مواد اولیه خاص و با کیفیت بالا است. این عامل بر میزان هزینه تولید دستگاه می افزاید. البته در ساخت هوا ساز نیز از متریال هایی با درجه خلوص بالا استفاده می شود، اما به نسبت کولر گازی، قیمت مواد آن کمتر است.
  • قدرت خنک ‌کنندگی: مقاله قیمت هوا ساز بیشتر است یا کولر گازی؟ دلایل فروش این دو ماشین را در قیمت های متفاوت نشان می دهد. قدرت خنک کنندگی کولر ها بیش از هوا ساز ها می باشد. ظرفیت سرمایشی علل اصلی قیمت بالای این ماشین است.
  • و...

سخن پایانی درباره تفاوت قیمت هواساز و کولر گازی اسپلیت

در مقاله بالا علاوه بر پاسخ به سوال قیمت هوا ساز بیشتر است یا کولر گازی؟ به ذکر تفاوت های آن دو پرداختیم. جهت خرید این دو دستگاه در اجناس اصل به فروشگاه دما تجهیز مراجعه نمایید. این فروشگاه با ارائه خدمات پس از فروش، حتی بعد از تحویل محصول از انتخاب مشتریان حمایت می کند. 


 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی