راهنمای خرید و آشنایی با تجهیزات تهویه مطبوع

  • ۰
  • ۰

فن کویل سقفی توکار از انواع رایج فن کویل هاست که به علت قیمت مناسب آن نسبت به سایر فن کویل ها و نمای زیبایی که به فضا می بخشد، طرفداران زیادی بین سازندگان و کارفرمایان پروژه ها پیدا کرده است. فن کویل های سقفی در ظرفیت های هوادهی 200 الی 1200cfm تولید و عرضه می شوند و به شکل توکار درون سقف کاذب ساختمان های مسکونی، تجاری، اداری و ... نصب می گردند. در این مقاله با انواع مزایای این نوع فن کویل ها آشنا می شوید.

مزایای استفاده از فن کویل سقفی توکار

مهم ترین مزایای استفاده و محبویت دستگاه های فن کویل سقفی که آن را نسبت به سایر انواع فن کویل متمایز ساخته است، به شرح زیر هستند:

فن کویل سقفی توکار

گردش مناسب هوا در فن کویل سقفی

با توجه به اینکه محل نصب فن کویل سقفی توکار در داخل سقف کاذب و قسمت ورودی است و همچنین با پرتاب باد قوی دستگاه، هوا به طور یکنواختی در فضا سیرکوله شده و توزیع دمای مناسبی خواهیم داشت.

ظاهر زیبای فنکویل سقفی توکار

فن کویل سقفی توکار به خاطر عدم اشغال فضای داخلی ساختمان و جانمایی در داخل سقف کاذب، ظاهر زیبایی به فضای مورد نظر شما می بخشد. همچنین منجر به تغییرات ناخواسته و اعمال محدودیت ها در دکوراسیون نمی شود. از این رو محبوبیت زیادی در بین مصرف کنندگان دارد.

عملکرد کم صدای فن کوئل سقفی

فن کویل سقفی توکار داخل سقف کاذب نصب می شود و به همین علت صدای کارکرد دستگاه خصوصا در دور کم یا متوسط فن کم است.

 مصرف کم انرژی فن کویل

با توجه به زون بندی فضای مورد نظر و کنترل دمای مجزای آنها، می توان با استفاده از فن کویل سقفی و ترموستات دو فصل و سه سرعته مربوطه، تا حد نیاز از اتلاف برق جلوگیری کرد؛ سایر مزایای استفاده از فن کویل سقفی به شرح زیر هستند.

  •  عدم نیاز به کانال کشی
  •  هزینه نصب و نگهداری پایین
  •  دارای قابلیت امکان استفاده از هوای تازه
  •  دارای بدنه مستحکم (از جنس گالوانیزه گرم)
  •  قیمت پایین تر نسبت به سایر مدل های فن کویل
  •  دسترسی و شستشوی آسان فیلترهای تصفیه هوای فن کویل

توجه داشته باشید که در فن کویل های سقفی نیز همچون سایر فن کویل ها، آب سرد (برای عملکرد سرمایشی) از چیلر و آب گرم (برای عملکرد گرمایشی) از پکیج گرمایشی یا بویلر موتورخانه تامین می شود. چنانچه پس از مطالعه این مقاله تمال به کسب جزئیات و اطلاعات بیشتری درباره فن کویل سقفی (از جمله قیمت، مشخصات فنی، برندها و...) داشتید می توانید به وبسایت تخصصی دماتجهیز مراجعه نمایی.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی