راهنمای خرید و آشنایی با تجهیزات تهویه مطبوع

  • ۰
  • ۰

امروزه اغلب مردم آشنایی کافی با کولر گازی یا اسپلیت را دارند. کولر گازی دارای دو بخش کندانسور و اواپراتور است. کندانسور یا پنل بیرونی کولر گازی ها را می‌توان با اندکی توجه به نمای ساختمان ها، داخل فروشگاه ها، ادارات، رستوران ها و اماکن مختلف دیگر مشاهده کنید.

به علت تقاضای روز افزون خرید کولر گازی و اسپلیت در سراسر جهان، عملکرد رضایت بخش این تجهیز در تأمین سرمایش مورد نیاز محیط های مسکونی و... در فصل تابستان و نیز رقابت تولیدکنندگان و برندهای مختلفی همچون کولرگازی زانتی، گرین، جی پلاس و... برای فروش بیشتر محصولات، همگی باعث شده اند تا اسپلیت ها هر ساله با طراحی های جدیدتر و بهره گیری از تکنولوژی های روز دنیا وارد بازارهای جهانی شوند.
در ابتدا از کولرهای گازی فقط برای خنک کردن محیط های مختلف استفاده می‌شد، اما به سرعت امکانات بیشتر و پیشرفته تری به این تجهیزات اضافه شده است که مهم ترین آنها قابلیت تأمین گرمایش است. در این مقاله به بررسی عملکرد کولر گازی اسپلیت ها در سرمایش و گرمایش محیط در فصول مختلف سال می پردازیم. 

عملکرد کولر گازی در فصول مختلف سال چگونه است؟

شما می توانید حالت عملکرد کولر گازی و اسپلیت ها را با فشردن دکمه MODE روی ریموت کنترل دستگاه تغییر دهید. حالت های پنج گانه زیر نشان‌ دهنده چهار فصل بودن کولرهای گازی هستند که در ادامه بیشتر به شرح آنها می‌پردازیم. توجه داشته باشید که قیمت کولر گازی بر اساس ظرفیت، برند و مشخصات فنی آن متفاوت است و اغلب کولرهای اسپلیت، مودهای پنج گانه زیر را در تنظیمات خود دارند:

  •  مود: فن FAN
  • مود: خودکار AUTO
  • مود: گرمایش HEAT
  •  مود: سرمایش COOL
  • مود: رطوبت زدایی DRY

مود فن کولر گازی در فصل بهار

در مناطقی که دارای آب و هوای معتدل هستند (مانند شهر تهران که در فصل بهار هوا و به خصوص شب ها هوا چندان گرم نیست) می‌توان از حالت " فن" کولر گازی یا اسپلیت ها استفاده کرد؛ با تنظیم دستگاه روی این مود، فقط موتور کوچک و فن تعبیه شده درون پنل داخلی کولر گازی فعالیت دارد و کمپرسور دستگاه خاموش می باشد. عملکرد دستگاه کولر گازی در حالت فن مشابه پنکه است و بدون تغییر دما، منجر به گردش هوای داخل محیط می گردد؛ لازم به ذکر است که مصرف برق دستگاه نیز در حالت فن بسیار ناچیز و پایین است.

مود سرمایشی اسپلیت در فصل تابستان

در فصل تابستان دمای هوا بالا رفته و به شدت گرم می‌شود. از این رو برای ایجاد رفاه و آسایش افراد در بسیاری از منازل مسکونی و محیط های اداری برای خنک کردن هوا از کولر گازی استفاده می‌شود. مود COOL یا سرمایش دستگاه، بهترین حالت برای خنک سازی فضای مورد نظر می باشد. زیرا با بهره گیری از سیکل تبرید تراکمی (شامل: کندانسور، کمپرسور، اواپراتور و...) و گاز مبرّد، گرمای محیط در زمان کمی به فضای بیرونی انتقال یافته و دمای هوای داخل محیط کاهش می‌یابد.

  • ۰۳/۰۵/۱۳
  • negar fz

کولر گازی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی