راهنمای خرید و آشنایی با تجهیزات تهویه مطبوع

  • ۰
  • ۰

احتمالا برای شما هم پیش آمده که بعد از مدتی، کیفیت خنک سازی کولر گازی منزل یا محل کار شما کم شده و دمای محیط به خوبی خنک نمی شود. یکی از علل رایج در افت عملکرد کولر های گازی، کثیف شدن فیلترهای دستگاه است که منجر به کاهش کیفیت هوا یا حتی پراکندگی بوی نامطبوع در محیط می گردد. در این مقاله به تاثیر آلودگی هوا بر فیلتر های کولر اسپلیت می‌پردازیم.

آیا آلودگی هوا می‌تواند باعث افت عملکرد کولر اسپلیت شود؟

جذب آلودگی ها و ذرات گرد و غبار توسط فیلترهای هوا در تجهیزات تهویه مطبوع بعد از مدتی باعث انسداد منافذ فیلتر آنها می‌شود که این موضوع حرکت هوا در محیط را سخت کرده و از عملکرد درست دستگاه جلوگیری می‌نماید. این روند منجر به کاهش راندمان و حتی افزایش مصرف انرژی اسپیلت می‌شود و دستگاه نمی‌تواند هوای سرد یا گرم را بطور یکنواخت در محیط توزیع کند.
فیلتر مسدود شده در انواع کولر گازی مانند کولر گازی گری، باعث افزایش دمای ناسازگار در محیط می گردد. به عبارت دیگر، این امر منجر به کاهش سرعت هوای خارج شده از سیستم می شود و محیط مورد نظر شما نمی تواند هوای لازم برای خنک یا گرم کردن محیط را به دست بیاورد.
فیلتر هوای کثیف به سایر قطعات کولر گازی نیز آسیب می زند، به طوری که آلودگی موجود روی فیلتر، وارد سایر اجزای سیستم شده و به مرور باعث خرابی آنها نیز می‌گردد؛ در نتیجه کثیف شدن فیلتر های کولر اسپلیت می‌تواند مانع عملکرد درست دستگاه شود. عاملی که باعث می‌شود تا فیلتر های کولر گازی در مدت زمان کوتاه‌تری مسدود شوند نیز آلودگی هوا است.

مزایای فیلتر کولر گازی

فیلتر هوا در کولر های اسپلیت با وجود بهبود کیفیت هوای خروجی از پنل داخلی باعث کاهش اثرات آلودگی هوا، گرد و غبار و ذرات معلق در هوا می شوند. اگر هوایی که در اواپراتور (پنل داخلی) دستگاه جریان پیدا می کند آلوده باشد، به این معناست که ذرات معلق موجود در آن بیش از حد مجاز هستند و فیلتر را کاملا می‌پوشانند. این فیلتر ها آلودگی ها و ذرات معلق در هوا را به خود جذب کرده و تا حدودی باعث تصفیه هوای محیط نیز می شوند. از جمله مزایای دیگر استفاده از فیلتر های تمیز در کولر گازی می‌توان به مواردی مثل از بین بردن بوهای نامطبوع و آلاینده ها اشاره کرد.

شستشوی فیلتر کولر گازی

کولر گازی و اسپلیت ها عمدتا یک فیلتر جاذب ذرات گرد و غبار دارند که باید حداقل هر سه ماه یک بار شستشو شود تا کیفیت هوادهی خوب باشد. چراکه تجمع این ذرات روی فیلتر اسپلیت جی پلاس و سایر برندهای اسپیلت باعث مسدود شدن آن شده و کیفیت هوادهی دستگاه پایین می آید. برای حفظ راندمان کولرگازی باید فیلتر دستگاه هر چند وقت یکبار تمیز یا تعویض شود. نظافت فیلتر کولر گازی باعث می‌شود تا برودت در محیط بطور یکسان تقسیم شده و سرمای تولید شده به طور یکنواخت به محیط برسد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی