راهنمای خرید و آشنایی با تجهیزات تهویه مطبوع

  • ۰
  • ۰

شرکت های تولید کننده داخلی و خارجی مختلفی همچون میدیا، گرین، میدیا، دما تجهیز، ساران، ساراول و ... وجود دارند که هر یک ویژگی ها و مزایای خود را دارند. اما قطعات اصلی تشکیل دهنده تمام فن کویل ها یکسان است که در ادامه مطلب شرح داده خواهند شد.

قطعات سازنده فن کویل

اجزای تشکیل دهنده فن کویل ها به شرح زیرند:

کویل:

کویل ها یا مبدل ها باید توانایی ظرفیت گرمایش و سرمایش با فضای مورد نظر را داشته باشند و این موضوع به پارامترهایی مثل سایز کویل و تعداد ردیف های آن، تعداد فین های کویل و پوشش روی فین ها (گلد فین و بلوفین) بستگی دارد.

نکته: اگر بخواهید دستگاه فن کویل به طور همزمان هوای خنک و گرم را در فضاهای مختلف یک ساختمان تامین کند باید فن کویل های چهار لوله ای را انتخاب کنید. زیرا فن کویل های دو لوله ای فقط یک کویل و یک لوله آب رفت و یک لوله آب برگشت دارند، اما فن کویل های چهار لوله ای دو کویل و دو لوله برای آب رفت و برگشت به کویل آب گرم و نیز دو لوله برای اتصال به لوله رفت و برگشت آب سرد چیلر دارند.(برای اطلاع از قیمت چیلر به وبسایت های مرجع رجوع نمایید) به این ترتیب با استفاده از فن کویل های چهار لوله ای می توانیند به طور همزمان بخشی از یک ساختمان را سرد و بخشی دیگر را گرم کنید.
همچنین توجه کنید در صورتی که فن کویل انتخابی شما چهار لوله ای باشد، دستگاه حتما باید مجهز به شیر برقی باشد تا با فرمان ترموستات، آب گرم یا سرد در یکی از کویل ها (سرمایشی یا گرمایشی) جریان پیدا کند.

فن: 

فن کویل ها معمولا با فن دمنده از جنس پلاستیک فشرده (ABS) یا گالوانیزه تولید می شوند. فن های فلزی مقاومت بالایی در برابر حرارت و تغییر شکل دارند و دارای پرتاب باد بیشتری هستند و در برابر فن های پلاستیکی نیز به علت وزن کم خود صدای کمتری تولید می کنند. فن های گالوانیزه بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند چراکه فن های پلاستیکی (ABS) بعد از مدتی احتمالاً دفورمه شده و تعادل دینامیکی خود را از دست می دهند، به همین علت ممکن است صدای مضاعفی تولید کنند.

فیلتر:

در هنگام خرید فن کویل سقفی و سایر مدل ها باید به امکان دسترسی و شستشوی آسان فیلتر دستگاه توجه داشته باشید.

تشتک تخلیه:

در فن کویل های سقفی توکار برای جمع آوری آب تقطیر شده و هدایت آن به بیرون در زیر کویل ها، تشتک یا سینی تخلیه تعبیه می شود. باید دقت کنید که سینی فاقد درز و به صورت عایق بندی شده باشد تا از نفوذ رطوبت به داخل سقف کاذب جلوگیری شود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی