راهنمای خرید و آشنایی با تجهیزات تهویه مطبوع

  • ۰
  • ۰

برای مقایسه و بررسی تفاوت های هواساز با دستگاه تصفیه هوا ابتدا باید با نحوه عملکرد هر یک از این دستگاه ها آشنا شویم. در این بررسی می کنیم که آیا این دو دستگاه کاربرد یکسانی دارند یا خیر و اینکه هر یک باید تحت چه شرایطی استفاده شوند.

تفاوت های هواساز و دستگاه تصفیه هوا

امروزه با وجود برخی نیروگاه ها و کارخانجات صنعتی در اطراف کلان شهرها و تولید آلاینده های زیست محیطی ناشی از آنها و از سوی دیگر، استفاده زیاد مردم از وسایل نقلیه شخصی و وجود گرد و غبار معلق در هوا، آلودگی هوای چشمگیری مشاهده می شود و مردم هوای پر خطر و ناسالمی را تنفس ‌می کنند. در چنین شرایطی به دستگاه هایی برای تصفیه هوای اطراف نیاز داریم.

نحوه عملکرد هواساز

مهم‌ترین وظیفه یک دستگاه هواساز، توزیع بخشی از هوای تازه به محیط ،کنترل رطوبت و دمای فضای مورد استفاده است. هواسازها اغلب برای کاربری های مختلفی از جمله انواع پروژه های تجاری، خدماتی، رفاهی، اداری، بیمارستانی و صنعتی، تولید و ساخته می شوند. علاوه بر این ها، دستگاه های هواساز با بهره مندی از فیلترهایی مخصوصی که داخل دستگاه تعبیه شده اند، می توانند علاوه بر کنترل دما و رطوبت محیط، آلاینده های موجود در هوای محیط را نیز تا حدودی پاکسازی ‌کنند. البته که قادر به پاکسازی کامل هوا و فیلتر کردن ذرات خیلی ریز (کوچک تر از 2 میکرون) نیستند.

نحوه عملکرد دستگاه تصفیه هوا

دستگاه تصفیه هوا به طوری عمل می کند که بدون تغییر در دما و رطوبت هوا، تقریباً تمام آلاینده های موجود در هوا شامل گرد و غبار، ذرات معلق، باکتری‌ها، بوی ناخوشایند و......که وارد محیط‌های بسته می‌شوند را به طور کامل و در چند مرحله تصفیه و پاکسازی می کند. نکته مهم در نحوه کار دستگاه تصفیه هوا این است که عملیات پاکسازی هوا بدون تغییر دما و رطوبت محیط انجام می شود.

انتخاب هواساز یا دستگاه تصفیه هوا؟

توجه داشته باشید که دستگاه هواساز به تنهایی قادر به گرمایش و سرمایش محیط نیست و همواره در کنار بویلر (برای تولید گرمایش) و چیلر (برای تولید سرمایش) مورد استفاده قرار می گیرد. البته شما می توانید از انواع کولر و اسپلیت مانند کولر گازی هایسنس نیز برای گرمایش و سرمایش استفاده کنید. در مجموع انتخاب یک دستگاه مناسب در این خصوص به نوع نیاز شما بستگی دارد. اگر اولویت شما کنترل دما، رطوبت هوا و میزان حجم هوای تازه برای یک پروژه بزرگ مثل بیمارستان،کارخانه و.... است، دستگاه هواساز بهترین گزینه است، اما  اگر نگران سلامتی خود هستید و هدفتان پیشگیری از بیماری های خطرناک تنفسی و عروقی است، دستگاه تصفیه هوا گزینه مناسبی برای رفع نگرانی های شما در این خصوص می باشد.
 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی