راهنمای خرید و آشنایی با تجهیزات تهویه مطبوع

  • ۰
  • ۰

کولرگازی پرتابل (portable به معنی قابل حمل) از جمله انواع کولر گازی های پرکاربرد است که به شکل یکپارچه تولید و به بازار عرضه می گردد. در این مقاله قصد داریم مزایا و معایب استفاده از کولرهای گازی پرتابل را بررسی کنیم.

کولر گازی پرتابل چیست؟

کولر گازی پرتابل دستگاهی است که همه قطعات آن به صورت یکپارچه درون آن تعبیه شده اند. هدف از ساخت و طراحی کولرهای گازی های پرتابل این است که از آن در مکان هایی استفاده شود که امکان نصب سایر انواع اسپلیت وجود ندارد و یا متراژ محیط مورد نظر پایین است. در چنین شرایطی افراد می توانند با پرداخت هزینه کمتر و اشغال فضایی کوچک تر، دمای محیط مورد نظر خود را به حد مطلوب و دلخواه برسانند.

مزایای کولر گازی پرتابل

به طور کلی مزایای کولر گازی پرتابل عبارتند از:

1. قیمت مناسب

یکی از دلایل مهم استفاده از اسپلیت پرتابل این است که قیمت کولر گازی پرتابل نسبت به سایر انواع کولرگازی پایین تر و مقرون به صرفه تر است.

2. مناسب برای فضاهای کوچک

در بعضی مکان ها مثل دفاتر و مغازه های کوچک که امکان نصب اسپلیت دیواری، کولر آبی  یا سایر مدل های کولر گازی وجود ندارد، استفاده از کولر گازی پرتابل انتخاب منطقی محسوب می شود. بنابراین این نوع کولرهای گازی برای صرفه جویی در هزینه ها و به دلیل امکان جابجایی راحت تر، مورد توجه مشتریان زیادی قرار گرفته است.

3. عدم نیاز به لوله کشی

کولر های گازی پرتابل شامل یک بخش واحد هستند و به شکل ایستاده در محیط قرار می‌گیرند، به لوله‌کشی نیازی ندارند و منجر به آسیب زدن به دیوارها هم نمی‌شوند.

4. هزینه نگهداری پایین

مصرف انرژی کولر گازی پرتابل نسبت به مدل های دیگر اسپلیت کمتر است و کاربران آن مجبور به پرداخت هزینه هایی مثل هزینه نصب و لوله کشی نیستند.
سایر مزایای قابل ذکر کولر گازی پرتابل به شرح زیرند:

  • پایین آوردن رطوبت هوا
  • دارا بودن محفظه تخلیه آب
  • سرمایش سریع
  • امکان گرمایش برای فصول سرد سال (در صورت دو فصله بودن اسپلیت)

5. حمل و نقل و جابجایی آسان

همانطور که در ابتدای متن گفتیم، کولر گازی های پرتابل به خاطر ساختار یکپارچه خود و داشتن چرخ هایی که در زیر دستگاه تعبیه شده است، قابلیت حمل و جابجایی راحتی دارند. البته کولرهای گازی ایستاده هم قابلیت جابجایی دارند ولی ابعاد و وزن آنها بیشتر از کولر گازی پرتابل است و قیمت بالاتری هم دارند. اما تحت شرایط خاصی می توان با توجه به هدف و بودجه خود اقدام به خرید کولر گازی ایستاده کنید.

معایب کولر گازی پرتابل

معایب کولر گازی های پرتابل عبارتند از:

1. ظرفیت هوادهی پایین

کولر گازی پرتابل به دلیل داشتن قابلیت جابجایی، در ظرفیت هوادهی حداکثر 16000 تولید می گردند. چراکه همه قطعات داخل دستگاه قرار گرفته اند و نمی توان کمپرسوری با ظرفیت بالا را در آن جای داد.

2. ایجاد سر و صدا

به دلیل وجود کمپرسور درون اسپلیت پرتابل، معمولا حین فعالیت دستگاه کمی سر و صدا ایجاد می‌شود.

3. نیاز به دریچه خروج هوا

کولر گازی های پرتابل در دو نوع تک لوله و دو لوله ای تولید می گردند. وظیفه این لوله ها خروج هوای گرم و وارد کردن هوای تازه به محیط است و برای انجام این فرایند، به دریچه ای برای اتصال لوله های خود نیاز دارند.

 

  • ۰۱/۰۸/۰۷
  • negar fz

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی